2012. január 9., hétfő

Narancs orchidea



Be kell vallanom nem ez az orchideás torta a legfrissebb de úgy érzem mindenképpen meg kell mutatnom. Mindig az éppen befejezett tortácskáimról írok, azért maradt ki ez a virágos torta. Aznap amikor készült nem ez volt az egyetlen.
Egy kedves barátosném Anyósának készült, nagy titokban.  Nem volt konkrét elképzelés, nagy részben rám bízta h milyen külseje legyen a tortának................ vagy volt?............nem is emlékszem már pontosan :)))) a lényeg h virágosnak kellett lennie. Nagyon akartam szép elegáns torták készíteni.  Ahogyan hallottam a végeredmény nagyon tetszett:)))))

Az orchideákat mindig előző este készítem h ki tudjanak száradni a szirmok, vagyis a közepe mert az a legfontosabb. De ez a színes anyagom másnap nagyon könnyen tört és morzsolódott is. Komoly gondban voltam a felrakásnál h ép virágokat tudjak készíteni. A tartalék  szirmok és közepek is majdnem kevesek lettek. Másnap leesett a tantuszz :))) koppan jó nagyot.................Az a helyzet h eddig mindig a készítéskor színeztem tragant masszát,  a vízbe tettem a festéket még a zselatin előtt. Így mindig túl sok egyszínű tragantom lett, amit nem mindig tudtam felhasználni.  Most a fehér tragantot utólag festettem meg a gél állagú ételfestékkel.  Ez nem úgy szárad.  Ahhoz hogy igazán keménnyé váljon 2 napot kell állnia. A fehér virágok 1 éjszaka után tökéletesen használhatók, a színes is kemény lesz de nem az igazi.

Kint sütött a nap amikor elkészültem a munkával és nagyon akartam napfényben is fényképezni. Kész kabaré volt mert le-fel hordoztam a házban a tortát hogy találjak egy helyet ahol süt a nap. Nem sikerült igazán:


2 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett az orchideás tortád! Ha nem írod le a virágokkal a kálváriádat,nem tudjuk, mert semmi rendellenes nincs rajta.

    VálaszTörlés