2011. augusztus 25., csütörtök

Próbálkozásaim a házi fondant szinezésére

Az interneten sok fondant recept kering, a nagy részük csak kevésben tér el egymástól.  Nem egyet és nem kettőt próbáltam ki,de ami legjobban bevált az Kricky házi fondantja. Bár még azt sem hajszál pontosan úgy készítem mint ahogyan azt Ő írja.

Egy tálba kimérem a 6 ek vizzet és bele a csapot ek zselatin. A zselatint hagyom megdagadni, majd a gőz fölé teszem és megvárom amíg felolvad.
Ez után jön 2 ek méz és 2ek margarin. Amikor ezek is felolvadtak leveszem a gőzről és jöhet bele a porcukor. Először egy fél kg átszitálva.
Aztán a már előre kimért plusz  4 ek porcukor és a 2 ek étkezési keményítő.
Ezzel már vigyázni kell mert nem mindig van szükség erre a plusz mennyiségre.
A fondant tényleg akkor lesz jó ha ezek után  szinte kifolyik a kezünkből. Most jön a hűtő szekrény. Már pár óra is elegendő, míg áthűl a massza. De nem árt neki ha sokáig is a hűtőben marad.


Most jön a lényeg amiről igazából szeretnék írni :)
Vannak időszakaim amikor rámtör a mesterséges ellenesség :) Ezt azt jelenti h megpróbálok mindent kizárni ami mesterséges pl: színezék, tartósítószer, meg minden hasonlók. Persze tudom h a mai világban ez szinte lehetetlen, sajnos :(

Az alap ötletet a céklával színezett fondant adta, amit már nem is tudom hol olvastam először talán Kiskuktánál . Természetesen ki kellett próbálnom. Szép erős színű fondant készíthető így.




A következőre a sárgát akartam kikísérletezni :)
Erre a kurkumát találtam. Nagyon szép árnyalatokat lehet vele előállítani. A royal icinget is szépen festi. A baj az vele h nagyon szárítja a fondant és az erő színeknél nagyon érződik az íze, ehetetlen lesz a díszítés vele.
A kurkuma por, ezért ezt utólag gyúrjuk a fondanthoz, mint a por festéket.



Ez a "sóska szín "Ezt az árnyalatot nagyon szeretem, minden más színhez illik.
Úgy csináljuk mintha  sóskafőzeléket készítenénk. A levelekből csak 6 ek zöldes lét kell kifőznünk, ami aztán a fondant folyadékmennyisége lesz. Fagyasztott és kertből frissen leszedett sóskával vagy spenóttal ugyanúgy működik. Ha pedig már megvan a szükséges színes lé  készíthetjük a főzeléket :) Nálunk mindenki szereti egy kis krumplival és tükörtojással.


Ezek a torták "sóskaszínű" fondanttal vannak burkolva.









A következő a feketeribizli. Hát meglepődtem h rózsaszín lett a végeredmény mert lilára számítottam. A lét a gyümölcsből csurgattam.Vagyis nem teljesen természetes mert tartósírószert kellett tennem bele. Persze itt is a fondantban víz helyett van a feketeribizli lé a többi hozzávaló ugyanannyi mint a fehér fondantnál.


 Viszonylag erős a színe, de nem annyira mint a cékláé.




Ha már ribizlilét készítettem akkor már csak egy lépés volt a szörp :) Cukrot tettem bele. Persze ezt is ki kellett próbálnom h milyen árnyalatot ad :)  A barbie tortán látszik h épen csak színezi a fondantot, mert tévedés ne essék  a baba szoknyájának világos árnyalatú része nem piszkos fehér  hanem a "feketeribizli szörp szín". Szörpből kb 3/4 ek-val többet tettem a fondanthoz mint vízből tettem volna mert az sűrűbb.


Hát itt tartok a próbálkozásokkal :) Most készítem a szeder lét. Remélem minél hamarabb ki tudom próbálni az már biztosan lila színűre festi a fondantomat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése