2011. augusztus 8., hétfő

Orchideás diabetikus torta


Ez a torta kedvencem. Keresztanyám szülinapjára készült. Igaz "még" nem nevezhető cukorbetegnek de már nagyon kell vigyáznia hogy mikor és mit eszik meg. Azért csináltam diabetikusra h most legalább Ő is mondjuk    " nyogutan"  ehessen a tortájából.

Kicsit konyítok a diabetikus étrendhez mert a Nagymamám is cukorbeteg volt de azért utána jártam és megkérdeztem ehhez értő embert is. úgy döntöttem hogy a diabetikus  tortához gyümölcscukrot használok. A piskótában levő lisztnek is kicseréltem a felét kukoricakeményítőre, ezt a szénhidrát miatt.
Az orchidea azért került rá mert ez a kedvenc virága. A kedvenc családi virágunk, mindenki  gyűjti az orchideákat.



Vanília krém volt a sima piskótában. 

Hozzávalók a piskótához : (24 cm tortaformához)
7 tojás, 7 dkg liszt, 7dkg étkezési keményítő, 3,5dkg gyümölcscukor ( mert az kb 40%-al édesebb a kristálycukornál)

Elkészítés a szokásos módon. A tojások szétválasztása, fehérjét felverjük mikor már félkemény hab beletesszük a cukrot, verjük még vele majd a sárgát is. A végén beleszitáljuk a liszt és keményítő keverékét. Persze óvatosan.    Nagyon jó kicsit sűrű piskóta lett belőle.

Hozzávalók a krémhez:
6 dl tej,  4 ek  keményítő, 4 tojássárga, fél rúd vanília,1 ek gyümölcscukor

A tej egy részében elkevertem a keményítőt csomómentesen. Ha ez nem sikerül szűrőn kell átcsurgatni. Nekem a sima vaníliakrémnél is mindig át kell :-( más valószínűleg ügyesebb nálam :-)  Fontos még h nem szabad a tejnek nagyon melegnek lenni amikor belekerül a tojássárga mert "összekaphatja" és nem is szabad felforralni. Forráspont előtti pillanatban le kell venni a tűzről, mert ha forr a sárga miatt darabos lesz a krém. Ez az ízén nem változtat de nagyon csúnya tud lenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése