2011. október 8., szombat

SAD játék egy alkalmi tortával

Ez a bejegyzés a Kiskukta által hirdetett játékról fog szólni. A pontos leírást Nála megtaláljátok. A lényeg h ne használjunk a torta elkészítéséhez semmi cukrászati eszközt csak egy  átlagos konyhában, lakásban megtalálható dolgokat.

Sokat gondolkoztam milyen tortával is játszam de végül is nem volt időm külön erre az alkalomra tortát sütni, ezért választottam  a legújabb tortámat, amit most fejeztem be.
Ez a torta  16. házassági évfordulóra készült. Az volt a kérés hogy fehér legyen az alapja és szerepeljen a 16-os szám a tetején. Szív formájú torta lett a végeredmény, virág díszekkel:




A torta díszítése közben igyekeztem minden mozzanatot lefényképezni hogy pontosan be tudjam mutatni a játékban milyen egyszerű eszközök is elegendők egy ilyen torta elkészítéséhez.

Kezdem azzal h a bevonat házi fondant. A receptet amit használni szoktam most nem írnám le mert már korábban azt megtettem  ITT

A tortán csak sárga szín van amit "ócska" folyékony festékkel színeztem:) Így szoktam hívni amit abban a bizonyos  T betűs áruházláncban lehet megvásárolni. Bár mostanában arra jöttem rá h nem is olyan rossz és egész jó színeket ki lehet hozni belőle.

A rózsát nagyon egyszerűen el lehet készíteni csak egy kis idő kell hozzá,  vagy kicsivel több:)  A fondat rózsát már nagyon sokan megmutatták hogyan kell csinál, most gondoltam a játék kedvéért én is megmutatom.
Veszünk egy kis darab fondant, golyót formálunk belőle majd egy ketté hajtott celofán közé tesszük és ott teljesen vékonyra lapítjuk. Ez lesz a közepe. Kicsit felsodorjuk és jöhet a következő golyó megint a celofán közé. Amikor lapos körbe hajtjuk az első körül  és így tovább. Addig amíg akkora nem lesz a rózsánk amekkorát szeretnénk. Azért használom a celofánt mert én a kezemmel nem tudom úgy formálni az anyagot vékony szélű szirmot kapjak.







A kálát sokkal egyszerűbb és ami fontosabb gyorsabb megformálni a rózsától. Csak egy szív formát kell kivágnunk és azt feltekerni. Valósághűbb ha a széleit henger alakú fogpiszkálóval kicsit fodrozzuk. Ha szépet akarunk készíteni akkor ajánlott legalább előző este elkészíteni, "kitömni" és száradni hagyni. Így nem fog beesni a közepe.




A16-os számot szintén előre el kell készíteni. Fogpiszkálót szúrtam a közepükbe és úgy hagytam száradni. Így tudtam a torta tetejére állíthattam őket.

Az írókázást tojáshabbal készítettem. Más néven royal icing-el.

Ja  majdnem elfelejtettem, a szegő...... hát ezt kicsit félek megmutatni....... haha "büdi" lábbal mintáztam. Ez a furcsa darab   új korában egy dínó csontvázának a lába volt. De nálunk akkora igénybevételnek volt kitéve  a csontváz  hogy nem maradt egyben. Gondoltam kipróbálom. Ezzel mintáztam a torta alján a szegőt.










Részletek:














Fehér háttérrel teljesen más


10 megjegyzés:

  1. Jaj de szép lett! És az a büdi láb:D

    VálaszTörlés
  2. Kiskukta köszönöm szépen h ezt írtad nekem! Nagyon sokat jelent!Imádom a tortáidat és egyszer szeretnék majd olyanokat csinálni mint Te!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon nagyon ügyes vagy,és egyre ügyesebb!Csak igy tovább!!!! :-)))

    VálaszTörlés
  4. Hééééééé azt tőlem kapta Martin!!!És mi lett belőle :-))) ki gondolta volna :-)

    VálaszTörlés
  5. Háhá! Ez a dinóláb haláli :)) Szuper ötlet!

    VálaszTörlés
  6. Köszi tejszínhab :)
    Böngyöcke bocsi nem volt elég erős a túléléshez:) Újrahasznosítás!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép lett a torta és igazán ötletes megoldásokkal készült!

    VálaszTörlés
  8. Elegáns torta! A "büdi láb" csúcs! :-)

    VálaszTörlés