2011. szeptember 1., csütörtök

Royal Icing, Plastic csoki

Mikor elkezdtem tortázni sok helyen találkoztam a royal icing és plastic csoki kifejezésekkel. Láttam h milyen jó dolgok készülhetnek és könnyű is használni őket, de nehezen találtam meg h mik is azok hogyan készíthetők. Most írok pár sort róluk remélem segítek ezzel a most kezdőknek,  haha na nem mintha én már nagy öreg lennék :)

Royal icing nem más mint a tojáshab.
1 tojás fehérjéhez kb 250g porcukrot adunk.
A fehérjét felverjük habbá és apránként adagoljuk a az átszitált porcukrot. Azért apránként mert a tojás méretétől függően lehet h kevesebbet v többet fog felvenni. Ha nagy a tojás a sok fehérjébe kevés lesz ennyi  porcukor és folyós lesz az anyagunk, ezzel nem túl jó írni.  Ha viszont kisebb a tojás értelem szerűen nem kell az összes porcukor mert túl kemény lesz, használhatatlan.
Ha torta díszítéskor nem használjuk fel mindet akkor  mintákat és díszeket nyomhatunk belőle pl celonfánra, kiszárítva később felhasználhatjuk. Másik mód h eltesszük a fagyasztóba és legközelebb csak felolvasztjuk és használható is.

Plasti csoki v formázható csoki
100g olvasztott csokihoz 2 ek méz és 2-3 teáskanál étkezési keményítő.
A csokit gőz fölött olvasztjuk. Két ek mézet teszünk egy másik edénybe és mikor felolvadt (nem kell forralni) jöhet a keményítő. Én mostanában már csak 2 ek-val szoktam tenni. Csomómentesen elkeverjük és beletesszük a felolvadt csokit. Jól összedolgozzuk majd kiöntjük h kihűljön. Én zsírpapírra szoktam önteni és hagyom szobahőmérsékleten kihűlni. Aztán már használható is.
Tapasztalatom h a tortabevonók többsége jó erre a célra.
De vannak csokifajták amik nem túl jók plastic csokinak pl a nugátok (mikulás v húsvéti figurák). Túl sok a zsír bennük. Ilyenkor azzal segíthetünk h  "kihúzogatjuk" a fölös zsírt vagyis még melegen nyomkodjuk a masszát és hadjuk ahogyan az kifolyik.
Fehér csokiból készített plastic csokihoz nem kell sok keményítő. Festés után nagyon kemény lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése