2011. szeptember 1., csütörtök

Emeletes szívecskés torta


Ez az emeletes torta a sógorom kislányának készült 8. szülinapjára. Szereti a rózsaszínt és persze a tortának is rózsaszínűnek kellett lennie :) ennyi volt csak a kikötés a többit rám bízták.
Az h emeletes legyen e nem is volt kérdés  különben féltünk h nem jut mindenkink :)

A cukrászok már kitalálták h milyen anyagok tudják nagyon jól megtartani az emeleteket, na ezt a férjecském újra gondolta. Asztalos a szakmája és persze innen hozta az eszközöket is :) A két emelet közé és a torta alá a bútorok hátlapjának használt anyagból vágott nekem kört, a kitámasztó pálcák pedig tiplik voltak. Két emelet megtartásához ezek elegendőek, talán még 3 emelthez is de ezt már erősebb anyaggal mondjuk rétegelt lemezzel próbálnám. Mielőtt a tortába és közé tetem persze mosogattam és fertőtlenítettem aztán lehet h túlzás még celofánba is becsomagoltam :)

Házi fondant a bevonó ami céklával van színezve. Nagyon tetszik ez az erős rózsaszín és persze fehérrel sok árnyalatot ki lehet belőle hozni.

Most kivételesen a díszítés vajkrémmel készült, azért kivételesen mert nem szeretek a vajkrém után takarítani :) minden zsíros hát...... Sokszor használom inkább a tojáshabot. Mint a fondant ez is céklával színeztem. Kb 1 ek lé kellett 1 adag vajkrémhez.
Nálam 1 adag vajkrém 250g margarin és 250g porcukor. Sok helyen olvasható h min. 10 percig kell a robotgéppel keverni kire jó minőségűt kapunk. Hát nekem nincs ennyi türelmem, mikor már összeállt én föl is használom :) aztán lehet h nem az a csúcs minőségű ..........


Az emeletes tortán levő táblácska és szívecskék féhér csokiból készültek. Ezt úgy hívják mások h plastic csoki, az olvasztott csokit olvasztott mézzel és keményítővel keverjük. Jó anyag lesz belőle. Formázható és viszonylag tartja is "magát".



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése