2011. október 22., szombat

Feketeerdő torta ahogyan én szoktam

Most milyen aktív lettem hirtelen  máskor egy hétig sem írok sőt tovább, most meg mindjárt kettőt is:)).
Az a helyzet h tegnap végre kaptam vmit amit már régen kérdezgetek a környezetemben levőktől, vagyis hogy mondjanak vmit amivel javíthatok a blogomon, amit máshogyan csináljak. És végre valaki - Kati - hiányolta a recepteket. Eddig azért nem írtam egyet sem mert  nem tartom különlegesnek a receptjeimet, mások már leírták, közzé tették azokat vagy legalább is nagyon hasonlóakat.

De ez után fogok tortakrémrecepteket is hozni! :).



Ez a torta feketeerdő ízesítésű volt, vagyis én így szoktam hívni. A tetejére meggy szemek illettek volna. Meg is hagytam pár szem szép nagy meggyet erre a célra de jöttek a gyerkőcök és elfogyott :)  Így került csoki a tetejére.

8 tojásból kakaós piskótát sütöttem a szokásos módon, 26cm-es kapcsos torta formában.
8 tojás, 16dkg cukor, 20dkg liszt.
Tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét  felverjük aztán mehet bele a cukor, utána a tojássárgák. Végül óvatosan kézzel beleforgatjuk a lisztet. A lisztbe már korábban beletesszük a kakaót, amit persze visszamérünk a mennyiségéből.
Ja kinek mi a normális?.... Dsziszánál azt olvastam a múltkor h nem is kell a tojásokat szétválasztani, ha egyben verjük a fehérjét a sárgával akkor is ugyan úgy feljön. Legközelebb kipróbálom! :)

Krém:
egy meggybefőtt a levével együtt
2 vaníliás puding
3dl tej
1 margarin kocka

A befőttet lecsepegtetjük, a levéből és a tejből a két pudinggal krémet főzünk. A cukrot nem felejtettem ki:) de a befőttől függ h kerül-e bele v nem. Van amelyikhez nem szükséges a cukor és mégis jó ízű lesz.
Mikor már nem túl forró a krémünk, beletesszük a margarinkockát. Robotgéppel szoktam a kettőt elkeverni egymással. Ez után jön még bele a meggy.

Szükség van még tejszínhabra.  Én a 0,5l-eset szoktam használni. Kb 1 dl tejben forralok 1 evőkanál zselatint. Mikor kihűlt, kezdem felverni a tejszínt habbá és belekeverem a zselatinos tejet.

Jöhet a torta összeállítása. A piskótát 3 részbe vágom, betöltöm. A krémre rétegezek tejszínhabot is. A maradékkal díszítem a torta külsejét.

Az igazán profik és nem túl lusták mint én is? a krémet és a habot is beletehetik külön-külön habzsákba és úgy tölthetik a tortát. A szétvágott piskóta szélén kezdve egy sor krém, mellé 1 sor tejszínhab, megint krém és megint tejszínhab amíg a tészta közepére nem érnek. A másik  piskótalap szélén fordítva tejszínnel kezdjük aztán krém és megint mint az előbb. A végeredmény az lesz h a torta közepén a töltelék "kockás" lesz mint a cukrázdai tortáknál.

Mindenkinek jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Biztos finom volt a feketeerdő tortád!
    Én sem zacskózok a krémeknél, szerintem az nagyon maszatolós munka. Az ízhatás meg ugyanaz.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Marisz, jó hallani h nem csak én vagyok híve a "gyorsabban jobb" megoldásnak:)

    VálaszTörlés