2011. július 25., hétfő

Barbie torta





A kislányom kettő éves lett. Nagyon nehéz volt kitalálni hogy milyen tortája legyen mert nincs  kedvenc mese figurája. Gondoltam egy baba tetszene neki. Hát nagyon jól sikerült mert mindkét gyerkőc egyből közre kapta és máris szét akarták szedni.






Azt hogy milyen ízű legyen a férjem mondta meg. Nála most a gyümölcsös vanília krém a nagy kedvenc.Így hát az alsó nagy piskóta málnás vanília krémmel volt töltve. A baba szoknyája pedig csoki torta volt azért mert a kisfiam csak a csoki tortát eszi meg. Még jó h a kislányom szülinapi tortája :) és Őt egyáltalán nem vettem figyelembe az ízek kiválasztásánál :( ez azért van mert Ő mindenevő :)





A barbie torta természetesen rózsaszínben az igazi. És mivel gyerekeknek készült a torta nagyon figyeltem hogy ha lehet ne használjak étel festéket hanem valami mással színezem a fondant.

Most kipróbáltam a frissen eltett a fekete ribizli levet  és málna szörpünket. Eddig még csak a céklával színezett fondant használta amit  Kiskukta blogjában olvastam. Sajna most nincs céklám ezért gondolt kipróbálok mást is.

A baba ruhájának sötétebb rózsaszínű árnyalata a "feketeribizliszín" Ezt ugyanúgy készítettem mint a fondant általában. Ebből nem lett szörp csak kevés szalicilt és borkő savat kapott, nem sűrűsödött be.
A másik árnyalat (mert nem fehér csak a képen úgy tűnik) a "málnaszörpszín". Ezt a fondant egy kanállal több szörppel készítettem mint egyébként mert a szörp sűrű és féltem hogy nem lesz elég folyadék a szárazanyaghoz. Így lett jó.




Az baba alatt levő piskótát borító fondant árnyalata a kettő szín keveréséből készült.


A két szín jól illek egymáshoz. elégedett vagyok hogy nem kellett mesterséges színezéket használnom :-)


A kis díszítéseket "tojáshabbal" készítettem, amit mások royal icing ként hívnak..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése